زیست شناسی

زیست شناسی

این وبلاگ برای تمام عزیزانی که به علوم زیستی علاقه دارند ایجاد شده و از همه چیز و همه جا که مرتبط با زیست شناسی باشد اطلاعات میدهد
زیست شناسی

زیست شناسی

این وبلاگ برای تمام عزیزانی که به علوم زیستی علاقه دارند ایجاد شده و از همه چیز و همه جا که مرتبط با زیست شناسی باشد اطلاعات میدهد

کودک گرگ‌نما

  

      یک کودک تایلندی که به دلیل وجود موهای زاید فراوان بر روی صورت و بدنش به کودک «گرگ نما» یا «کودک میمونی» شهرت یافته است، در میان هم کلاسی‌هایش بسیار محبوب است.
      به گزارش ایسنا، «سوپاترا ساسوفان» 11 ساله یک دختر تایلندی است، به نوعی سندرم به نام «آمبراس» مبتلا است. این سندروم باعث رویش موهای زائد بر روی صورت، گوش‌ها، دست‌ها، پاها و پشتش شده است. به همین دلیل، مردم کشورش به او لقب کودک «گرگ نما» یا کودک «میمونی» داده‌اند.
      به گزارش ایسنا، این دختر بچه 11 ساله که شهرت و محبوبیت بسیار زیادی میان همکلاسی‌های خود دارد، در این باره خاطر نشان کرد: من از این که نامی در کتاب رکوردهای گینس دارم، بسیار خوشحالم!
      بر اساس گزارش رسانه‌های رسمی تایلند، این دختر یکی از 50 نفری است که از این مشکل رنج می‌برد، این کودک در بخشی از صحبت‌هایش گفته بود که تعداد اندکی از مردم وی را مورد تمسخر قرار داده و لقب صورت «میمونی» را به او داده‌اند.
      به گزارش ایسنا، این کودک همراه با خانواده‌ خود در یک خانه تک‌اتاق خوابه در منطقه «پراناکوم» در حومه پایتخت زندگی می‌کند و یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه‌اش تماشای تلویزیون است.
      پدر این دختر 11 ساله که خود یک جواهرساز است، در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ دیلی میل خاطر نشان کرد: پس از تولد دخترم او با این مشکل مواجه بود. او تا سن دو سالگی دو بار تحت عمل قرار گرفته بود تا بتواند درست تنفس کند. البته دخترم دارای مشکلات دیگری همچون کاهش رشد دندان‌هایش، تاری و کاهش دید هم است.
      وی افزود: متاسفانه با این که پزشکان با لیزر حجم وسیعی از موها را برداشته‌اند، اما با رشد سن موها هم ضخیم‌تر می‌شود. 

منبع: سایت تابناک

آمار بالای سرطان پروستات در ایران

 

رئیس انجمن اورولوژی ایران با اعلام اینکه سرطان پروستات در کشور بسیار زیاد شده است، از ویزیت مردان توسط جمعی از اورولوژیستها در روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه جاری خبر داد.

      به گزارش مهر، دکتر سید جلیل حسینی روز یکشنبه همزمان با آغاز هفته سلامت مردان در نشست خبری نسبت به بیماری های خطرناک و بدون علامت مردان هشدار داد و گفت: این بیماریها می‌توانند به از دست رفتن عمر منجر شوند. تومور مثانه، تومور پروستات و نهفتگی ارگان زاینده نطفه در پسربچه‌ها از جمله بیماریهای مهم و خطرناک مردان هستند.
      وی سرطان مثانه را بدون علامت خواند و افزود: این بیماری تنها با خونریزی مختصر در مثانه و تغییر رنگ ادرار همراه است. طی سالهای گذشته با موارد پیشرفته این بیماری در کشور مواجه بودیم، این در حالی است که اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود با جراحی مختصر، درمان شده و بیمار از طول عمر طبیعی برخوردار خواهد بود.
       حسینی اضافه کرد: تومور مثانه سالانه مرگ و میر زیادی به دنبال دارد. در ایران تومور مثانه حدود 48 درصد تومورها را به خود اختصاص داده است و در مجموع از میان بیماریهای مجاری ادراری، تومور مثانه از شایعترین بیماریها در سنین مختلف است.
       وی با بیان اینکه تومور مثانه در مردان بیشتر از زنان است، گفت: مصرف سیگار، مصرف طولانی مدت داروهای مسکن، عفونتهای مزمن و همچنین مواجهات شغلی با رنگ، ‌لاستیک و مواد شیمیایی از جمله عوامل خطر بروز تومور مثانه هستند. همچنین تومور مثانه از لحاظ ژنتیکی نیز به نوعی ثابت شده است.
       حسینی تنها علامت سرطان پروستات را تغییر در ادرار عنوان کرد و گفت: همه مردان پروستات دارند. پروستات مردان از 40 سالگی بزرگ می‌شود و برخی از این موارد می‌تواند سرطانی شود. متاسفانه سرطان پروستات در کشور بسیار زیاد شده است به گونه‌ای که تومور پروستات از 33 درصد شیوع برخوردار است که این امر در جمعیتهای مختلف متفاوت است.
       رئیس انجمن اورولوژی ایران در ادامه به بیماری نهفتگی ارگان زاینده نطفه در پسربچه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: اگر این بیماری در پسربچه‌ها شناخته نشود می‌تواند در بزرگسالی و هنگام ازدواج برای آنها مشکل ایجاد کند. به این ترتیب هیچ نطفه‌ای در بدن آنها وجود نخواهد داشت، این در حالی است که با یک جراحی کوچک می‌توان مشکل را برطرف کرد. بر این اساس لازم است کودکان زیر یک سال تحت معاینه ویزیت عمومی قرار بگیرند.
       وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته سلامت مردان در سال جاری گفت: طبق معمول هماهنگیهایی با وزارت بهداشت و ستاد دانشگاههای علوم پزشکی تهران و استانها صورت گرفته است. در حال حاضر 850 اورولوژیست در کشور وجود دارند که حدود نیمی از آنها برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند.
       به گفته حسینی ، سال گذشته در هفته سلامت مردان حدود 15 هزار ویزیت و 25 هزار مشاوره تلفنی توسط اورولوژیست های کشور انجام شد.
       علاقمندان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر به سایت‌های اینترنتی www.iuanet.org، www.salamat.tehran.ir و www.port.health.gov.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 88526900 برای راهنمایی و مشاوره تماس بگیرند.
  

منبع: سایت تابناک 

توضیح: یکی از دوستان بازدید کننده گلایه کرده بودند که همه سایت ها کارشون شده کپی و پیست کردن ضمن این که بنده هم مخالف این کار هستم و موافق با نظر ایشان ُ اما این دسته خبر ها فقط به مدت ۲۴ تا کمی بیشتر بر روی سایت تابناک باقی است و بعد از آن آرشیو می شود اما در این وبلاگ همیشه در دسترس می ماند تا کسان بیشتری این خبر را بخوانند.  

 

بیماری پروستات چیست؟ 

  

      پروستات یکی از اعضای ویژه مردان است. معمولاً به اندازه گردو بوده و پایین‌تر از مثانه در لگن قرار گرفته است. پروستات قسمت ابتدایی مجرای ادراری آقایان را احاطه می‌کند.
      پروستاتیت عفونت پروستات می‌باشد که بیماری ویژه مردان جوان (بین 20 تا 40 سالگی) است.  
دو نوع حاد و مزمن دارد.

ادامه مطلب ...