زیست شناسی

زیست شناسی

این وبلاگ برای تمام عزیزانی که به علوم زیستی علاقه دارند ایجاد شده و از همه چیز و همه جا که مرتبط با زیست شناسی باشد اطلاعات میدهد
زیست شناسی

زیست شناسی

این وبلاگ برای تمام عزیزانی که به علوم زیستی علاقه دارند ایجاد شده و از همه چیز و همه جا که مرتبط با زیست شناسی باشد اطلاعات میدهد

کشف رابطه تحصیلات با مصرف سیگار

      نتایج یک تحقیق نشان می دهد کارگرانی که به کارهای سخت و دشوار اشتغال دارند بیش از افرادی که در سمت های نظارتی و مدیریتی مشغول به کار هستند به استعمال دخانیات تمایل دارند.
      به گزارش واحد مرکزی خبر ، پایگاه اینترنتی ای بی سی نیوز نوشت : اطلاعاتی که از سال دو هزار و چهار الی دو هزار و ده بوسیله موسسه سلامت ملی امریکا جمع آوری شده است نشان می دهد افرادی که در بخش هایی مانند معادن، کارخانجات، ساخت و ساز، انبار کالا و مواد و بخش حمل و نقل کار می کنند بیشتر از افراد پشت میزنشین سیگاری هستند.
      براساس این گزارش، حدود سی درصد از کارگران بخش معادن که بسیاری از آنها با مشکلات و بیماری های تنفسی مواجه اند سیگار می کشند.
      اطلاعات جمع آوری شده نشان می دهد کم تر از پانزده درصد از نیروهای شاغل که در بخش هایی مانند آموزش، بانکداری، علوم و دیگر حرفه های غیرسخت کار می کنند مواد دخانی استعمال می کنند.
      نیروهای شاغل در بخش های آموزشی تمایل کمتری به استعمال سیگار دارند.این اطلاعات همچنین نشان می دهد افرادی که درجه تحصیلی فوق لیسانس یا بالاتر دارند نه ممیز یک دهم درصد سیگاری هستند.
      افرادی که دارای درجه های پایین دانشگاهی اند 21 درصد سیگاری هستند. این درحالی است افرادی که نتوانسته اند تحصیلات دوره دبیرستان را به پایان برسانند حدود28 و 4 دهم درصد سیگاراند. 

منبع:سایت تابناک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد